Isnin, 17 Ogos 2009

SANA-SINI BERSAMA MASYARAKAT 7

Tarikh : 15h. Ogos, 2007

Program : Gotong Royong
Bertempat : Surau Flat Hijau, Simpang Empat
Jam : 8.30 pagi.
.
Hari Sabtu minggu ini bermula cukup awal. Jam 8.00 pagi saya sudah berada di Surau Flat Hijau Simpang Empat untuk majlis gotong-royong membersihkan surau. Saya tiba awal, sepatutnya program bermula jam 8.30 pagi, kerana perlu pulang awal. Sewaktu meninggalkan majlis kira-kira jam 9.15 pagi, ada lebih kurang 10 orang menjalankan kerja gotong-royong itu.


Program ini dibuat untuk melengkapkan usaha menceriakan surat tersebut yang telah siap ditambah, dibaiki dan disapukan dengan cat baru dengan kos sebanyak RM 20,000.00 yang saya dapatkan dari pihak Pejabat Pembangunan Negeri. Muga Ramadhan yang bakal disambut nanti, lebih ramai lagi penduduk mengimarahkan surau kita ini. Saya sempat menanam sebuah pokok limau purut sebagai kenangan.
.
Jam 9.20 saya menziarahi mayat anak Qariyah Sg. Burung.
.
Selepas itu, saya bergegas ke satu lagi Program Gotong-Royong di Kampung Jalan Bharu.
.
Program : Gotong-royong
Bertempat : Kampng Jalan Bharu
Anjuran : Qariah MAsjid Bagan Air Itam dan Kementerian Luar Bandar dan Wilayah / Risda.
Jam : 9.30 pagi.
.
Program ini merupakan satu program Bina Insan yang di laksanakan oleh KKLW untuk masyarakat setempat. Program ini telah bermula dari awal pagi degnan gotong royong, jamuan kenduri kampung makan tengahari, dan disebelah malamnya ceramah agama. Sambutan orang kampung adalah amat mengalakkan dari pagi sampailah kesebelah malam. Tahniah dan syabas kepada orang-orang kampung saya ini. Saya bangga dengan anda semua.
.
Saya tidak lama bersama mereka kerana terpaksa bergegas untuk menghadiri mesyuarat Jawatankuasa Tindakan Persekutuana yang di Pengerusikan oleh YB Menteri pada jam 11.00 pagi.

Tiada ulasan: