Jumaat, 13 November 2009

Mohon Maaf Kerana Lama Menulis

Dah hampir dua bulan saya tak menulis dalam blog ini. Setiap kali nak mengadap paparan blog ini, ada aja yang menghalang. Nak kata busy, memanglah busy. Ada kawan-kawan dok tanya bila lagi nak update berita dalam blog ini. Maaf lah ye.
.
Malam ini, nak sentuh sikit tentang kenyataan akhbar yang saya buat dalam akhbar dan juga dalam TV3 baru-baru ini. Ramai orang bertanya, cerita yang sebenarnya.
.
Cerita yang sebenarnya adalah seperti yang saya nyatakan dalam TV. Saya ada bertanya alam soalan betulis dalam persidangan yang lalu (10 Ogos, 2009). Soalan saya adalah samaada pihak kerajaan negeri ada membuat/memberikan sebarang kelulusan untuk pertukaran syarat tanah dari pajakan negeri kepada milik kekal dari bulan April 2008 hingga Jun 2009. Dan jawapan yang diberikan adalah ' tidak ada sebarang kelulusan pertukaran syarat dibuat'. Akan tetapi dalam akhbar NST : Business Times, dinyatakan bahawa pihak kerajaan negeri telah memberikan status milik kekal kepada PDC JV YTL untuk projek Heritage Hotel. Saya terkejut dengan berita itu. Selepas selidik, rupanya memang benar ada kelulusan diberikan pada bulan June. Bukti ada pada saya, sebab itu saya berani menegur. Setelah meneliti jawapan yang telah diberikan, dan dengan kelulusan yang diberikan itu, sebenarnya terdapat tiga (3) kesalahan dalam jawapan yang diberikan.
.
Kita berharap dalam dewan yang akan bersidang bermula 30hb. November nanti, kita dapat menegur kerajaan Negeri ini.

Tiada ulasan: