Ahad, 22 November 2009

PROGRAM KESELAMATAN KAMPUNG

Tarikh : 21hb. November, 2009
Bertempat : Kedai Kopi Ah Hong, Kuala Pulau Betong
.
Saya telah menerima jemputan untuk bersama memberi ucapan dalam sebuah projek badan NGO yang berpusat di Kuala Pulau Betong. Dalam program itu, saya telah memberi ucapan dan menyampaikan 'walkie-talkie' kepada 38 ahli Pasukan Keselamatan Kg. Pulau Betong yang diketua oleh Sdra. Kent.
.
Saya telah berpesan kepada mereka bahawa, walaupun niat mereka baik untuk menjaga keselamatan kampung daripada kecurian dan kesalahan jenayah lain, mereka juga boleh menggunakan peralatan itu untuk memaklumkan tentang banjir, kemalangan dan sebagainya. Saya juga berpesan, walaupun tertubuhnya pasukan kesalamatan yang bertujuan baik, mereka bukanlah polis mengambil tindakan dan mereka juga bukanlah hakim untuk membuat keputusan. Mereka harus menghubungi pihak polis jika berdepan sebarang kelasalahan jenayah dan seumpamanya.
.
Hadir bersama dalam program itu adalah Ketua Balai Polis Kg. Pulau Betong dan Timbalan Ketau Balai Polis BalikPulau. Semuga Balik Pulau menjadi kawasan yang aman dihuni dan selesa penuh keharmonian.

Tiada ulasan: