Sabtu, 20 Mac 2010

EXPO PENDIDIKAN

Program: Selangkah ke UiTM
Tarikh : 14 Mac, 2010
Tempat : Dewan Sekolah Menenah SERI Balik Pulau
.
Saya bersyukur kerana program yang telah dijalankan ini telah mendapat perhatian daripada ibubapa dan para pelajar yang telah mencapai kejayaan cemerlang dan pencapaian yang sederhana dalam peperiksaan SPM yang diumumkan baru-baru ini.
.
Sebagai anak kampung yang telah diberi pelauang untuk melanjutkan pelajaran ke ITM dalam tahun 1981, tentunya saya amat menghargai program seumpama ini. Saya yakin diatas kesedaran Prof. Dato' Sahol, Naib Canselor yang baru dilantik kejawatan ini, bahawasanya anak-anak kampung seharusnya diberi talian hayat peluang kedua untuk mereka meneruskan pelajaran mereka ke menara gading.
.
Lebih 200 orang telah menghadiri majlis perasmian program yang telah dirasmikan oleh YB Dato Seri Dr. Hj. Hilmi Hj. Yahaya, Ketua UMNO Balik Pulau yang juga merupakan ADUN Telok Bahang. Turut hadir adalah Yg. Brsha Dr. Don dari UiTM Permatang Pauh, Chegu Ibrahim Kasa, Pegawai PPD Balik Pulau dan wakil Pengetua SMK Seri Balik Pulau.
.
Program ini adalah anjuran ADUN Telok Bahang, ADUN Bayan Lepas dan ADUN Pulau Betong dengan kerjasama UMNO Bahagian Balik Pulau dan dibantu oleh GPMS Balik Pulau.

Tiada ulasan: