Isnin, 6 April 2009

Perlaksanaan Projek KADUN Pulau Betong


Suka saya ingin berkongsi maklumat dengan Saudara/i berkaitan dengan perkembangan projek-projek yang telah saya bawakan dan laksanakan dengan bantuan kewangan daripada Kerajaan Persekutuan, melalui Pejabat Pembangunan Negeri Pulau Pinang, sejak dari bulan Januari hingga penghujung Mac 2009 baru-baru ini. Saya bersyukur, kerana dalam tiga (3) bulan pertama tahun ini, untuk KADUN Pulau Betong, saya telah berjaya mendapatkan sejumlah 65 buah projek yang bernilai keseluruhan RM 2,410,000.00. Hampir kesemuanya telah siap dilaksanakan, sementara yang bakinya masih didalam proses pembinaan. Dengan adanya projek ini, sejumlah 65 orang kontraktor Kelas ‘F’ telah mendapat kerja.
.

Saya ingin merekodkan jutaan terimakasih kepada kesemua AJK JKKKP yang telah memberi bantuan dalam membantu menyenaraikan projek-projek dan seterusnya memantau perlaksanaan projek-projek tersebut. Kepada kontraktor-kontraktor yang telah diberikan rezeki untuk melaksanakan projek-projek tersebut bersyukurlah. Kepada yang belum berpeluang mendapat kerja, harap bersabar dan InsyaAllah kita berusaha menyediakan kerja. Tahniah kepada kontraktor yang melaksanakan kerja dengan sempurna
.


Walaubagaimanapun, saya berasa dukacita kerana masih terdapat kerja-kerja yang tidak dilaksanakan dengan sempurna. Telah saya ingatkan didalam satu mesyuarat awalan projek bahawa, saya mahu para kontraktor melahirkan kesyukuran dengan rezeki yang dikurniakan oleh Allah SWT, dengan melaksanakan kerja sehingga siap dengan sempurna supaya ianya dapat dinikmati oleh anggota masyarakat. Jangan salahkan sesiapa, jika sekiranya kerja-kerja yang tidak sempurna itu menjadi sebab untuk tidak diberikan peluang melaksanakan projek lagi. Rezeki kita adalah anugerah Illahi, tetapi menjaga rezeki yang dianugerahkan kepada kita adalah tanggungjawap kita sendiri. Prinsip perlaksanaan projek cukup mudah, projek-projek dibuat untuk dinikmati oleh masyarakat dan bukannya membawa masaalah kepada masyarakat !
.

Sebagai rekod, pecahan projek-projek yang telah dilaksanakan adalah seperti berikut :

Rumah Ibadat : RM 450,000.00
Sek. Agama : RM 220,000.00
Parit/Longkang : RM 1,300,000.00
Jambatan : RM 70,000.00
Jalan Kampung : RM 330,000.00
Lain-lain : RM 40,000.00
.

InsyaAllah, beberapa projek lampu jalan dan projek infrastruktur asas tambahan telahpun disenaraikan dan dihantar kepada pihak Pejabat Pembngunan Negeri Pulau Pinang. Saya berharap akan mendapat kelulusan dan perlaksanaan dimulakan dengan kadar segera.

3 ulasan:

HeroHuruHara berkata...

Thank you for the continuous service.
Look into youth affair too, BPster youth needs a social revamp.

BASKEB shall produce a leader and dig an unpolished talents.

ADUN PULAU BETONG, Setiausaha Politik YB Tan Sri Nor Mohamed Yakcob, Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata...

DearHeroHuruHara,
Thank you very much for your continous support and comments.
YBF

UrbAnWiTch berkata...

yeah boss, u shud look into producing leaders..u cant be waiting for me to come back cant u ... just joking hahhahah