Selasa, 30 Disember 2008

Program Gerak Usahawan Barat Daya

Program Gerak Usahawan Peringkat Majlis Pembangunan Usahawan Daerah (MPUD) Barat Daya telah berjaya dilaksanakan pada 29 dan 30 hb. November, 2008 bertempat di Kompleks Pasar Awam Balik Pulau. Program tersebut telah dirasmikan oleh YB Dato' Noh bin Hj. Omar, Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi.


Antara agensi yang terlibat dan telah memberikan komitmen yang tinggi bagi menjayakan program ini adalah MARA (Urusetia), PERDA, PDC, TEKUN, UDA, Bank Rakyat, Bank SME, Agra Bank, PKK, RELA, Pejabat Daerah Barat Daya dan FAMA. Terimakasih atas penat lelah rakan-rakan semua, dari mula bermesyuarat hinggalah keakhir program. Sebagai Pengerusi MPUD, saya cukup berbangga dengan kerjasama anda semua.



YB Menteri juga telah menyampaikan sumbangan pembiayaan projek/geran yang berjumlah
4,338,000.00 kepada 14 penerima. Daripada jumlah tersebut, sebanyak RM 2,518,100.00 adalah untuk peminjan-peminjam TEKUN NASIONAL bagi kawasan Balik Pulau dan Bayan Baru. Seramai 6 orang kontraktor telah diberikan lesen Kelas 'D' yang dikeluarkan oleh pihak Pusat Khidmat Kontraktor. Tahniah ! dan Syabas ! kepada semua penerima. Saya tumpang gembira dan mendoakan kejayaan saudara dan saudari semua dalam bidang yang diceburi.
Setiap hari, lebih 1000 orang telah mengunjungi sejumlah 92 booth yang telah disediakan. Sejumlah 45 usahawan tempatan dan 16 usahawan luar telah mengambil bahagian. Antara produk/usahawan yang mengambil bahagian adalah untuk produk-produk makanan dan minuman, produk makanan sejuk beku, produk herba, urut tradisional & homeopathy, produk kecantikan, butik dan pakaian, keraftangan dan lain-lain. Seminar/Bengkel keusahawan juga telah diadakan dengan penyertaan lebih 100 orang usahawan

Kepada semua Pemamer dan Pengerai yang telah mengambil bahagian, terimakasih atas masa dan tenaga. Daripada tinjauan saya dan urusetia, saya difahamkan secara keseluruhan, hasil jualan adalah memuaskan walaupun pada hari pertama hujan. Saya menghargai kesabaran anda semua. Sekali melangkah kedalam dunia perniagaan, anda harus terus melangkah dengan penuh kesabaran, kerana pintu rezeki Allah, insyaAllah senantiasa terbuka untuk kita semua yang mahu berusaha.

2 ulasan:

UrbAnWiTch berkata...

update YB update ...

sharizad berkata...

syabas yb. mmg aktif sungguh!